Skip to content

איכות ללא פשרות: כך תצא לכם ההדפסה המושלמת

    סוף השנה מתקרב ואתם בוודאי כבר התייעצתם עם רואה החשבון כיצד להגדיל את ההוצאות המוכרות (הרי אין בעל עסק שלא עושה את זה…). לקנות עוד אריזות תה? עוד קפה? עוד חומרי ניקוי? בסוף במס הכנסה יחשבו שמישהו במשרד שלנו מכור לקפאין או חולה ניקיון אובססיבי. בעצם כשחושבים על זה, אולי הגיע הזמן להוציא את מדפסת הלייזר לפנסיה מוקדמת ולהתחדש עם אחת חדשה יותר, טובה יותר, משוכללת יותר, שתספק הדפסה איכותית יותר? כן, זה בהחלט רעיון מצוין!

    עכשיו רק נשאלת השאלה החשובה: איך בוחרים מדפסת לייזר שתייצר את ההדפסה האיכותית והנחשקת? יש בשוק שפע של מדפסות, במחירים משתלמים, עם טונר שיכול להספיק עבור מאות ואף אלפי דפים, אבל מרוב עצים (שמהם מכינים את הנייר שעליו מדפיסים) נורא קשה לדעת לאן ללכת ביער.

    רזולוציה – כי האיכות נמצאת בפרטים הקטנים

    נתחיל מהפרמטר הכי, אבל הכי חשוב, שמשפיע על איכות ההדפסה ולא רק במדפסת לייזר, אלא בכלל בכל סוג של מדפסת: הרזולוציה. על פיה נקבעת חדות ההדפסה ורמת הדיוק שלה. רזולוציה נבחנת בכמות הנקודות האופקיות והאנכיות שפרושות על פני אינץ' אחד (dpi). כלל האצבע המנחה הוא כי ככל שכמות הנקודות רבה יותר, איכות ההדפסה טובה יותר. עם זאת, קיימים פערים בין דגמי מדפסות שונות בעלות אותה הרזולוציה שנובעים מהפיצ'רים הטכנולוגיים שיש בכל מדפסת.

    אם כן, מומלץ לא להתבייש ולבקש מהמוכר בחנות כי יציג בפניכם דוגמאות הדפסה של דגמי מדפסות לייזר שונות (חשוב שכל הדוגמאות יהיו על סוג נייר זהה). הבדיקה הזו קריטית במיוחד אם המדפסת משמשת את המשרד לצורכי הדפסת גרפיקה ולא רק מסמכים.

    מהי הרזולוציה המומלצת?

    מרבית מדפסות הלייזר בשחור-לבן וחלק גם ממדפסות הצבע הן ברזולוציה של 600dpi. זה עשוי לשרת אתכם היטב אם אתם מדפיסים בעיקר מסמכים. לטובת הדפסה של גרפיקות ותמונות איכותיות עדיף לרכוש מדפסת לייזר עם רזולוציה של 1200dpi ואף יותר מכך.

    מה עוד משפיע על האיכות?

    מדפסת לייזר טובה גם נבחנת בדברים הבאים: עד כמה היא מדפיסה מהר? איזה זיכרון יש לה? איזה מעבד? מהו סף העבודה המקסימאלי שלה בהיקף חודשי? אם אתם מדפיסים במשרד כמות ניכרת של דפים, חשוב לרכוש מדפסת שמתקתקת מהר את העניינים. יש מדפסות שיכולות להדפיס עשרות עמודים בדקה, ואם הזמן יקר לכם, אז לכו על אחת כזו.

    חשוב גם לבחון האם המדפסת עונה על צורכי המשרד מבחינת מנעד הגדלים שניתן להדפיס בה. האם ניתן להדפיס בה רק דף בגודל סטנדרטי, או גם כרטיסים, מעטפות ומידות נייר גדולות מאוד? לצד זאת, יש מדפסות שניתן להדפיס בהן ניירות מגוונים, כמו: מדבקות, שקפים, ניירות מצופים. חשוב שתעלו בפני המוכר את כל הצרכים שלכם, על מנת שהוא יתאים לכם מדפסת לייזר שתפורה למידותיכם.

    5/5 - (3 votes)

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    פתח צ׳אט
    צריכים עזרה?
    שלום, איך נוכל לעזור ?
    דילוג לתוכן